Wejdz

Wszystko o Wszystkim do wszytskiego

Ogłoszenie

Szukamy kogoś kto był by chętny zrobić krótki filmik z screenów plemion (świat 20) i naszego forum z udołu podanym adresem zachęcającym odwiedzanie fora.

#1 2008-08-14 17:12:09

DjSkate

Administrator

4105457
Zarejestrowany: 2008-08-14
Posty: 18
Punktów :   

PLEMIONA

Plemiona

Plemiona to przeglądarkowa gra online, której akcja osadzona została w średniowieczu. Każdy gracz posiada małą wioskę, którą ma doprowadzić do władzy i chwały.

Link do Plemion:www.plemiona.pl


Pierwsze kroki


Na początku potrzebujesz przede wszystkim surowce. W tartaku produkowane jest drewno, w cegielni glina, a w hucie żelaza żelazo. Im bardziej rozbudujesz dany budynek, tym większa produkcja. W pierwszych dniach zaleca się rozbudowę produkcji.

Obok produkcji surowców powinieneś również zapobiegać ich plądrowaniu. W czasie napadu twoje surowce mogą łatwo paść łupem agresora, więc powinieneś temu jakoś zapobiec. Pomocny jest tutaj schowek. Im wyższy poziom rozbudowania schowka, tym więcej surowców możesz w nim przed obcymi wojskami schować. Powinieneś robić z tego użytek, jeżeli w twoim sąsiedztwie są silni gracze. Powinieneś również rozbudować mur. W początkowej fazie nawet kilka poziomów może przysporzyć wrogowi mnóstwa szkód.

Jeżeli podstawowa produkcja już jest rozbudowana, możesz szkolić wojska i kupców. W koszarach (wymagany jest ratusz na poziomie 3) możesz szkolić pikinierów. Wprawdzie nie są oni przeznaczeni do napadów, jednakże słabi gracze mogą za ich pomocą zdobyć surowce.

Kto chce się skupić na handlu, powinien rozbudować rynek (wzmagany jest ratusz na poziomie 3 i spichlerz na poziomie 2). Na rynku widzisz, które surowce można zamienić w wioskach sąsiadów. W ten sposób możesz się pozbyć surowców, których masz w nadmiarze. Oczywiście możesz również umieszczać własne oferty na rynku. Miej jednak na uwadze, że na rynku rozbudowanym do poziomu 1 masz tylko jednego kupca.



Ponowne rozpoczęcie w późnej fazie gry


Jeżeli rozpoczniesz grę w późnej fazie na jakimś świecie, powinieneś zmienić strategię. Naturalnie powinieneś również rozbudować produkcję, aby szybko rozbudować wioskę. Jednakże powinieneś zabezpieczyć wioskę przed napadami. Wybuduj mur i schowek, wyszkol wojska. Powinieneś też rozsądnie powiadomić sąsiadów o twoim późnym starcie. Jeżeli się tobie uda stać się większym, sam możesz spróbować zdobywać surowce, które przyśpieszą rozwój twojej wioski.

Teraz największa różnica do normalnej rozbudowy, którą normalnie przeprowadzasz:


Nie popełnij tego błędu i nie koncentruj się tylko na wytworzeniu szlachcica. Może wydaje się to logiczne, że w końcu chcesz posiadać więcej wiosek, ale to może okazać się błędem. Mocni gracze dążą do podbicia wiosek w swoim regionie mapy, aby umocnić swoją pozycję. Jeżeli będziesz inwestować surowce tylko w budynki i ofensywę, staniesz się łatwym łupem dla tych graczy! Bowiem mają oni możliwość niewielkim kosztem odebrania tego, co sobie wybudowałeś. Niestety już po napadzie jest za późno.

Jedyna strategia, której można przeciwko temu użyć, to silna defensywa, która składa się z dużej ilości mieczy i pikinierów. Nie możesz stać się dla tych graczy atrakcyjnym, łatwym łupem. Jeżeli będą mieli w twojej wiosce duże straty, zostawią cię w spokoju. Tutaj pomaga też morale. W ten sposób osłabiają się wojska przeciwnika do 70% !

Faza bezpieczeństwa kosztuje dużo czasu, jednakże daje mnóstwo w zamian, gdyż defensywę będziesz często potrzebował. Jeżeli wyszkoliłeś dobrą obronę, minimum 1200 pikinierów i 1200 mieczy, możesz rozpocząć budowę szlachcica i wojsk ofensywnych.

Prawdopodobnie będziesz mógł rozpoznać na przykładzie wiosek sąsiedzkich, że się opłacało...


Powinieneś zostać członkiem jakiegoś plemienia. Razem można się lepiej bronić lub handlować. Dodatkowo możesz poznać kilka miłych osób...




Budynki



Ratusz  W ratuszu można rozbudowywać budynki lub budować nowe. Im większy stopień rozbudowania, tym szybciej są budowane budynki. Po wybudowaniu ratusza do piętnastego poziomu możesz burzyć inne budynki.

Koszary  W koszarach możesz rekrutować piechotę. Im większy stopień rozbudowania, tym szybciej przebiega rekrutacja.

Stajnia  W stajni możesz rekrutować jeźdźców. Im większy stopień rozbudowania stajni, tym szybciej przebiega rekrutacja.

Warsztat  W warsztacie możesz produkować broń oblężniczą. Im większy stopień rozbudowania, tym szybciej są produkowane wojska.

Pałac  W pałacu możesz rekrutować szlachciców do przejmowania innych wiosek.

Kuźnia  Jednostki są badane w kuźni. Im większy stopień rozbudowania kuźni, tym lepsze jednostki można badać. Dodatkowo zmniejsza się czas badania. Ilość możliwych badań jest ograniczona. Technologie już zbadane można jednak zlikwidować. Przy likwidacji nie otrzymuje się surowców.

Plac  Na placu stoją wszystkie wojska. Tutaj możesz wydawać rozkazy i przesuwać wojska.

Rynek  Tutaj możesz handlować z innymi graczami lub przesyłać surowce.

Tartak  Tutaj drwale obrabiają drewno ścięte w okolicznych lasach, które jest potrzebne zarówno do budowy wioski, jak i do uzbrojenia wojsk. Im wiekszy stopień rozbudowania tartaku, tym większa produkcja drewna.

Cegielnia  W cegielni pracownicy wydobywają glinę na rozbudowę wioski. Im wiekszy stopień rozbudowania cegielni, tym więcej wydobywa się gliny.

Huta żelaza  W hucie żelaza twoi pracownicy wydobywają w wojnie decydujące żelazo. Im większy stopień rozbudowania huty, tym więcej wydobywa się żelaza.

Zagroda  Zagroda wyżywia twoich pracowników i wojska. Bez rozbudowania zagrody twoja wioska nie może rosnąć. Im większy stopień rozbudowania, tym więcej mieszkańców może być wyżywionych.

Spichlerz  W spichlerzu są umieszczane surowce. Im większy stopień rozbudowania, tym więcej możesz umieszczać w nim surowców.

Schowek  W schowku można chować surowce, tak, żeby przeciwnik nie mógł ich splądrować.Nawet obcy zwiadowcy nie mogą się dowiedzieć, ile surowców ukryto w schowku.

Mur obronny  Mur obronny chroni wioskę przed przeciwnikiem. Dzięki niemu wzrasta siła obrony wojsk i obrona ogólna wioski.



System bitwy


System bitwy jest zawiły. Jego zrozumienie można osiągnąć tylko przez praktykę. Dzięki symulatorowi, można wypróbować wiele taktyk. Niektóre aspekty są tutaj opisane.

Morale
Sensem morale wojska jest ochrona słabych graczy przed silnymi. Podczas ataku na słabszego gracza, jednostki atakujące mają mniejszą skuteczność, gdyż nie chcą podjąć się niehonorowego zadania.

Minimalne morale wynosi 25%. To morale jest osiągane przy wielkiej różnicy punktowej między atakującym a broniącym. Minimalne morale wzrasta z dniami, w czasie których gra obrańca, do 50%. To morale jest osiąganle po 125 dniach.

Zwiadowca
Zwiadowcy są potrzebni do zbierania informacji o obcych wioskach. Zwiadowcy są produkowani w stajni. By dostać informację o obcej wiosce, trzeba ją zaatakować z dowolną ilością zwiadowców. Podczas ataku broniący zwiadowcy próbują złapać wszystkich zwiadowców atakującego, tak żeby on nie mógł dostać żadnych informacji. Im większy stosunek broniących zwiadowców do atakujących, tym więcej jest łapanych zwiadowców atakujących.

Jeżeli obrońca ma dwa razy więcej zwiadowców niż agresor, to szansa na powrót zwiadowców wynosi około 50 %. Niestety w takim wypadku przeżyje niewielu zwiadowców. Jeżeli agresor i obrońca mają tyle samo zwiadowców, to szansa na przeżycie wynosi około 100%, a około dwie trzecie zwiadowców agresora powróci żywe. Obrońca może stracić swoich zwiadowców.

Jeżeli tylko jeden zwiadowca powróci żywy, może on przesłać raport szpiegowski o wielkości wojsk przeciwnika. Tę informację otrzyma się również w czasie napadów na wrogie wioski, jeżeli siła napadu stanowi minimum połowę siły obrony.

Jeżeli przeżyje 50% zwiadowców i są one zbadane na poziomie 1, otrzyma się raport o wielkości zasobów surowców przeciwnika. Jeżeli przeżyje 70% zwiadowców i są one zbadane na poziomie 2, otrzyma się informacje o budynkach przeciwnika i ich stopniu rozbudowy. Jeżeli przeżyje 90% zwiadowców i są one zbadane na poziomie 3, otrzyma się wiadomości o wojskach z napadniętej wioski, które poza nią stacjonowały.




Raporty



Raporty informują o różnych wydarzeniach. Zarówno militarne, jak i gospodarcze wydarzenia będą przekazane. Jeżeli otrzymasz raport, pojawi się w górnej listwie menu symbol . http://pl21.plemiona.pl/graphic/new_report.png

Teraz znajdujesz się we "wszystkich raportach", gdzie są przechowywane wszelkie otrzymane raporty. Oprócz tej kategorii masz do użytku: raporty z walk, transportów, pomocy i inne. W tych kategoriach zostały wszystkie raporty posortowane, w zależności od dziedziny, z której pochodzą.

"(Nowe)" raporty nie były jeszcze czytane. Przeczytane raporty powinieneś kasować, aby zachować przejrzystość. W tym celu zaznaczasz raporty, które chcesz skasować i klikasz na "kasuj".

Kategoria napady
W kategorii Napady znajdziesz raporty z walk.

Tutaj zobaczysz, kto przeciw komu walczył i kto wygrał. Na dole znajdziesz wykres, który pokaże szczęście agresora: czerwona linia pokazuje pech, zielona szczęście. Maksymalny pech i maksymalne szczęście wynoszą 25%. To znaczy, że wojska agresora walczyły o 25% mocniej lub słabiej.

Poniżej znajdują się jednostki, które poległy w walce. Agresor otrzyma kompletny raport z walki, jeżeli jego wojska wynosiły minimum 50% wojsk obrońcy lub powrócili zwiadowcy. W innym przypadku pojawi się raport "Żaden z Twoich żołnierzy nie powrócił z wojny" a Ty nie otrzymasz żadnych innych wiadomości o jednostkach przeciwnika. Jeżeli przegrałeś jako obrońca, otrzymasz kompletny raport z bitwy.

Jeżeli taran lub katapulta albo nawet szlachcic brały udział w walce, otrzymasz wiadomości o stopniu zniszczenia i obniżenia poparcia, które osiągnąłeś.




Reguły



§1) Jedno konto na gracza
Każdy gracz może zarządzać w świecie dokładnie jednym kontem (wyjątkiem jest zastępstwo). Przekazanie hasła innym graczom jest zakazane. Przekazywanie/zamiana kont w jakikolwiek sposób jest zabronione. Zarówno dotyczy to zmiany maila i jak i podania hasła. Zabroniony jest pushing, czyli regularne wysyłanie surowców od gracza słabszego do silniejszego. W odwrotnym kierunku handel regularny jest dozwolony.

§2) Więcej graczy z jednego połączenia internetowego
Zabronione jest przesyłanie surowców, zorganizowane napady, napady na siebie i wysyłanie pomocy między graczami z tym samym połączeniem internetowym podczas wspólnego użytku i 24 godziny po rozłączeniu. Na serwerze z podwyższoną prędkością nie wolno grać na kilku kontach z jednego komputera. Grozi za to stała blokada na daną rundę szybkich.


§3) Zastępstwo
Jeśli gracz ma zastępstwo, oba konta objęte są ograniczeniami podanymi w §2, poza tym z obu kont nie można wysyłać pomocy do jednego gracza. Dopiero 24 godziny po zakończeniu zastępstwa te akcje są dozwolone. Zabronione jest wykorzystywanie zastępowanego konta do własnych celów, jak na przykład pushing. Surowo zabrania się wykorzystywania zastępstwa do czerpania korzyści w grze np przez zajęcie wiosek osoby zastępowanej czy celowego niszczenia konta zastępowanego. Osoba zastępująca konto za wszelkie uchybienia na koncie zastępowanym odpowiada także swoim kontem. Konto, na którym jest zastępstwo od minimum 2 miesięcy oraz na którym w ciągu 4 miesięcy właściciel konta przebywał mniej niż 2 miesiące, nie spełnia przewidzianego celu, czyli nie służy jego właścicielowi do gry, w związku z czym zostanie ono wykluczone z gry.


§4) Komunikacja
Zabronione jest obrażanie innych graczy oraz administracji. Groźby i szantaże są dozwolone tylko w grze i mogą dotyczyć tylko gry. Groźby i szantaże dotyczące życia realnego oraz podszywanie się pod administrację prowadzą do wykluczenia z gry. Skrajnie polityczne, pornograficzne lub w inny sposób niezgodne z prawem wypowiedzi w grze są surowo zabronione.
Zakazane jest przesyłanie listów-łańcuszków lub linków do gier konkurencyjnych. Zabronione jest rownież wykorzystywanie gry w celach reklamowych.


§5) Sprzedaż konta

Zabronione jest używanie konta w celach komercyjnych. Zatem zabronione jest sprzedawanie i kupno kont, wiosek, surowców, wojsk itp. Zabronione jest także kupowanie konta/punktów Premium w sposób inny niż za pośrednictwem zakładki Premium -> Zakup. Poza tym handel między różnymi światami jest zakazany. Bez pisemnej zgody Innogames zabronione jest porozumiewanie się z osobami trzecimi w zakresie przekazywania lub wykorzystywania, czy ujawniania zabezpieczeń kont i danych dostępu. Zakaz tyczy się w szczególności sprzedaży kont, surowców, czy uzyskiwania jakichkolwiek innych profitów przy przekazywaniu kont lub surowców innej osobie. To samo dotyczy sprzedaży danych dostępu do kont, praw do wykorzystywania kont, oraz innych prób złamania tych przepisów. Naruszenie tych lub innych praw, w szczególności praw autorskich, będzie wiązało się ze zgłoszeniem takiego faktu odpowiednim organom i złożeniem oskarżenia w stosownym urzędzie, oraz do wykluczenia z gry!


§6) Awarie i błędy w programie
InnoGames dokłada wszelkich starań aby zapewnić ciągłą dostępność wszystkich usług. Jednak w przypadkach niezależnych od InnoGames, niektóre usługi mogą być nie zawsze dostępne. W związku z tym żaden użytkownik nie może żądać dostępności usług. Dostawca usługi nie jest w żadnym stopniu odpowiedzialny za awarie serwera, wady oprogramowania, oraz włamania wynikające ze strony użytkownika. Występowanie wszelkich niedogodności dla użytkownika wynikających z awarii serwera, wad oprogramowania, włamania wynikających ze strony użytkownika nie upoważnia użytkownika do żądania przywrócenia jego/jej stanu konta przed zaistnieniem tej sytuacji. Każdy gracz jest zobowiązany do niezwłocznego zgłaszania błędów do Supportu. Wykorzystywanie błędów jest karane.


§7) Boty

Gra może być rozgrywana tylko ze znanych Browserów. Boty, rozszerzenia browserowe lub inne programy automatyzujące przebieg gry są niedozwolone.
W pasku skrótów można umieścić polecenia skryptów java. Skrypty te mogą obsługiwać formularze (np. w koszarach wojska, które mają zostać zrekrutowane) i wykonywać maksymalnie jedną akcję w grze na jedno kliknięcie (np. rekrutacja wojsk). Skrypty Greasemonkey należy przedstawić na forum w dziale "Propozycje" lub zgłosić do supportu, w przeciwnym wypadku są nielegalne i zabronione. Zabronione są skrypty, które dają zalety konta premium.


§8) Usunięcie konta
Konto może zostać z różnych powodów zablokowane lub usunięte. Usunięcie może nastąpić automatycznie, jeżeli nie logowało się dłużej niż czternaście dni. Konto może zostać zablokowane w przypadku stwierdzenia nieprzestrzegania niniejszego regulaminu. Kara nakładana jest zgodnie z Tabelą kar. Gracz ma prawo do sprzeciwu. Sprzeciw należy nadesłać do ośmiu dni po blokadzie konta. Administracja zastrzega sobie prawo do nie wzięcia pod uwagę sprzeciwu nadesłanego po tej dacie. W razie braku sprzeciwu, konto zostaje skasowane. Jeśli blokada jest karą za posiadanie więcej niż jednego konta w świecie należy przesłać sprzeciw tylko z jednego konta. Jeśli konto zostanie zablokowane za złamanie regulaminu, konto premium nie jest zwracane ani przedłużane. Również jego koszty nie są zwracane.

Offline

 
Szukamy kogoś kto był by chętny zrobić krótki filmik z screenów plemion (świat 20) i naszego forum z udołu podanym adresem zachęcającym odwiedzanie fora.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.fearofthedark.pun.pl www.elitepl.pun.pl www.fifagol.pun.pl www.zwiadowcy-game.pun.pl www.wytypuj.pun.pl